مرتضوی گفت: از زمان آغاز تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 'تخلف خاص' گزارش نشده است

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور درباره روند فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه تاکنون روند تبلیغات نامزدها خوب و بر مدار قانون بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا،'سید صولت مرتضوی' گفت: از زمان آغاز تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکنون 'تخلف خاص' گزارش نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: تخلفاتی که تاکنون گزارش شده است، بسیار ناچیز بوده و با تذکرات فرمانداران و هیئت های اجرایی برطرف شده است.

** کسانی که در مرحله اول انتخابات رای ندادند در مرحله دوم می توانند شرکت کنند

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: افرادی که نتوانستند در مرحله اول انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت و رای خود را به صندوق بیاندازند.

مرتضوی افزود: افرادی که در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی رای دادند در مرحله دوم نیز فقط می توانند در همان حوزه انتخابیه که در مرحله اول رای دادند رای خود را به صندوق بیاندازند.

وی اظهار داشت: ستاد انتخابات کشور تمامی شرایط و تمهیدات لازم را برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم کرده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور یادآور شد: روز گذشته (جمعه) نخستین مانور آموزشی آشنایی مردم با فرآیند برگزاری انتخابات رایانه ای در مصلاهای نمازجمعه هفت حوزه انتخابیه که انتخابات در آن به صورت رایانه ای برگزار می شود اجرا شد و این مانور بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: تمامی عوامل اجرایی برگزار کننده انتخابات آماده برگزاری یک انتخابات قانونمند، نظام مند و توام با عدالت در 15 اردیبهشت ماه هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور شرایط رای دهندگان را تابعیت نظام جمهوری اسلامی، عاقل بودن و داشتن 18 سال تمام بیان کرد و اظهار داشت: افرادی که در فاصله 12 اسفند 90 تا 15 اردیبهشت91 به سن قانونی 18 سال تمام می رسند نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شرکت کنند.

مرحله دوم انتخابات به منظور انتخاب 65 نماینده و تعیین تکلیف کرسی های باقیمانده 33 حوزه انتخابیه برگزار می شود که تبلیغات آن از هفتم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا ساعت 8 صبح روز 14 اردیبهشت ادامه دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا